mandag 5. desember 2011

Tuk-tuuuk

Dro med fly fra gardermoen 1330 søndag, og ankom Bankok kl 6:45 lokal tid. Stresset litt for å finne neste fly som skulle boarde kl 7:05. 15 minutter virker som litt kort tid, men det gikk smoooth som silke.

Da vi kom oss på flyet ble vi halvannen time forsinket fordi to av passasjerene kranglet ('a huge fight'). Mye styr. Kapteinen kom etterhvert ruslende også, og det ble langvarige forhandlinger. Kapteinen gav omsider opp og bestemte seg for å dra. Da ble noen av passasjerene rundt oss nervøse og overtalte besetningen til å ombestemme seg. De to kranglefantene ble omsider halt ut sv sikkerhetsfolk, og 9:15 begynte vi å rulle. Sol og fint vær oppe over bakken. Det var ca 20 grader i Bankok da vi kom.

Etter en kort flytur var vi vel fremme i Kambotsjias hovedstad Phnom Penh. Vi fikk sjekket vi inn på hotellet, sovna, og ble hentet av guiden i 3-tiden

Ikke mye på programmet i dag. Vi besøkte the Royal Palace først, og the Silver Pagoda rett ved siden av. Deretter tok vi en liten båttur opp Mekong River, før vi dro til FCC, det gamle Foreign Correspondence Club, for middag.

Vi tok en tuk-tuk til hotellet.